
Sama z problemem spotkałam się niecały rok temu, tworząc swoje portfolio. Szczęśliwa po zakończeniu prac chciałam podzielić się nim na Facebooku. A tu zonk (!): brak obrazka, opis w stylu “Lorem ipsum” i nawet tytuł się nie zgadzał. Dość szybko uporałam się z problemem i pewnie nie poświęcałabym temu tematowi artykułu, gdybym ostatnio nie trafiała na liczne pytania odnośnie tej kwestii.
Miniaturka na Facebooku – jak rozwiązać problem?
Wersja skrócona:
- Wejdź na stronę Facebook Debugger’a
- Wpisz adres (link), z którym masz problem
- Wybierz „Debug” -> zobaczysz informacje powiązane z danym linkiem wg Facebook Open Graph.
- Najczęściej pomaga samo wybranie: „Fetch new scrape information”
Jeśli jednak jesteś w grupie szczęśliwców, która musi zrobić odrobinę więcej:
- Przejrzyj informacje zawarte w sekcji: „Based on the raw tags, we constructed the following Open Graph properties” – czy zgadzają się dla Twojej strony?
Od tego momentu instrukcja staje się selektywna. Rozwiązywałam ten problem dla:
- czysto zakodowanej strony, w której wystarczyło odpowiednio ustawić w sekcji <head> meta tagi: og:image, og:title, og:description, np.
<meta property=”og:image” content=”http://zanetajazdzyk.com/img/bg.jpg”>
<meta property=”og:title” content=”Żaneta Jażdżyk ~ Portfolio”>
<meta property=”og:description” content=”Żaneta Jażdżyk. Mobile & Web Developer. Warsaw, Poland. Skill Set, Courses, Projects, Contact.”>
- WordPress.org
Tutaj wykorzystuję wtyczkę Yoast SEO.
W przypadku linku do samego bloga:
Ustaw odpowiednie wartości w widoku: SEO > Społeczności > Facebook > Ustawienia strony głównej (jeśli nie widzisz tego menu – patrz opis pod obrazkiem)
Jeśli nie widzisz tego obrazka – musisz odsłonić strony zaawansowanych ustawień. SEO > Dashboard > Advanced Settings Pages > ustaw na Enabled. Zapisz zmiany. Powinna pojawić się m.in. opcja SEO > Społeczności.
Warto również ustawić obrazek domyślny dla postów, które nie mają obrazka wyróżniającego.
Po zmianie ustawień dla Facebooka wykonaj ponownie kroki 1-4 powyżej („Fetch new scrape information”).
W przypadku wpisów:
Dla każdego wpisu mogę ustawić parametry meta w poniższym okienku:
Taki panel pojawia się pod każdym wpisem, wystarczy go uzupełnić, bądź nie zmieniać domyślnej zawartości.
Wiem jednak, że jeśli chcę by parametry miniaturki na Facebooku różniły się od ustawionych w pierwszym widoku mogę je zmienić w poniższym formularzu:
Mam nadzieję, że artykuł okazał się przydatny. Jeśli coś wymagałoby dodatkowego wyjaśnienia – dawajcie znać w komentarzach 😉
A czy Ty jesteś w pełni świadoma/świadomy skąd biorą się wyświetlane w miniaturce informacje? Czy po prostu pozwalasz by były to przypadkowe obrazki z publikowanych przez Ciebie na blogu wpisów? Może czas „posprzątać”?
Przyznam szczerze, że sama posprzątałam w meta tagach (og) przy okazji pisania tego artykułu 😛 Ale lepiej późno niż… później 😉