Tak wyglądają ogólnie statystyki za okres 19.02.2016 (założenie bloga) – 29.02.2016:

ga-luty-2016

Przyznam się, że nie skupiałam się mocno nad promocją bloga, a raczej nad tworzeniem contentu, zmianami. Blog w momencie startu nie był doszlifowany, wiedziałam o tym. Wybrany szablon, pewien układ. Brak fanpage’a, Twittera oraz newslettera (tego ostatniego nadal jeszcze nie ma, ruszy do połowy marca). Teraz widzę, że co najmniej Fanpage (jak i być może newsletter) powinien działać od samego początku.

Widzicie ten skok na wykresie? To był poniedziałek – 22.02. okolice godz. 12:00. Rekordowy dzień jak dla mnie: 411 sesji, 388 UU oraz 946 odsłon (!). Wolę się nie zastanawiać, ile użytkowników z tego dnia zostałoby ze mną, gdybym dała im możliwość zapisania się na newsletter bądź choćby polubienia Fanpage’a. No cóż, mój błąd, taka stracona okazja. Pozostaje nadzieja, że kiedyś jeszcze wrócą.

Jak widać luty to był zdecydowanie czas nowych użytkowników – 662 UU 🙂 1958 odsłon to wynik, którego szczerze mówiąc się nie spodziewałam, ale 48,3% z nich to efekt jednego dnia (22.02.). 849 sesji zostało wygenerowanych w 78% przez unikalnych użytkowników – z wiadomych przyczyn 🙂

W tym miesiącu nie przejmuje się mocno współczynnikiem odrzuceń (WO) – 50,06%. Ostatnio dużo uczę się na temat GA, analiz, znaczenia tych wszystkich miar i dochodzę do wniosku, że WO w oryginalnej postaci nie jest zbyt miarodajny dla bloga. Pozwoliłam sobie na jego delikatną modyfikację. Szczegóły i jej efekty opiszę w raporcie za miesiąc. A sam współczynnik odrzuceń opiszę w ramach cyklu o Google Analytics, który planuję.

Jako programista nie mogę nie zwrócić uwagi jaki jest rozkład wejść w zależności od systemu operacyjnego:

ga-luty-2016-system-operacyjny

ga-luty-2016-mobile

Patrząc na powyższy wykres widać, jak bardzo warto zadbać o wersję mobilną strony. Dla mnie mimo wszystko responsywność to był punkt obowiązkowy przy starcie.

Jeśli chodzi o pozyskiwanie ruchu nie było dla mnie niczym zaskakującym, że to Social przeważa jako źródło wejść.

ga-luty-2016-sources

Cieszy mnie liczba wejść Direct. Referral’em póki co się nie przejmuje. Za to Organic Search z wynikiem 3 sesji w ciągu miesiąca – tak, to jest coś na czym skupię się w marcu.

Jeśli chodzi o Social chyba nie muszę wspominać, że to Facebook wygenerował najwięcej wejść (99,43%). W przyszłości mam nadzieję zwiększyć udział Twittera pod tym kątem i być może dodać więcej innych źródeł.

 

W lutym pojawiło się 8 nowych wpisów – jak na 11 dni jestem zadowolona z wyniku 😉

Najpopularniejsze wpisy w lutym pod kątem:

Ilość Fanów na Fanpage’u: 109 (stan na 5.03.)

Ilość Obserwujących na Twitterze: 41 (stan na 5.03.)

Nie zakładam jakichś dużych ruchów w tym zakresie, jeśli idzie o marzec.

 

Założenia na następny miesiąc

  • Poprawić współczynnik odrzuceń poprzez modyfikację sposobu ich liczenia, ocenić wpływ.
  • Poprawić wynik jeśli chodzi o wejścia z wyszukiwarki. Aktualny ruch ma źródło głównie w Facebooku, jeśli chodzi o wejścia z wyszukiwarki są one równe prawie zero. Chciałabym by Organic Search wygenerował co najmniej 5% ruchu w marcu.
  • Dalej utrzymać tempo publikowania contentu na poziomie 2-3 wpisów tygodniowo.

 

Jest to pierwszy z serii artykułów Raporty miesięczne. Wstęp do serii oraz lista opublikowanych raportów.

 

Wykorzystujecie GA do analizy ruchu na Waszych blogach? A może korzystacie z innych narzędzi?