michael-hyatt-twoja-e-platforma

„Aby odnieść sukces w dzisiejszym środowisku biznesowym, potrzebujesz dwóch komponentów: atrakcyjnego produktu oraz solidnej platformy” ~Michael Hyatt.

Wszystkie książki, które czytałam dotąd w ramach wyzwania łączy jedna wspólna cecha: x pierwszych stron totalnie mnie nie wciąga, a dopiero później okazuje się, że lektura była strzałem w dziesiątkę!

Kim jest Michael Hyatt?

Prezesem wydawnictwa (Thomas Nelson), profesjonalnym mówcą, pisarzem i blogerem. Zajmuje się tematyką przywództwa, produktywności oraz marketingu w mediach społecznościowych. A wie o czym mówi, ponieważ jego blog jest jednym z najpopularniejszych na świecie.

Recenzja książki „Twoja e-platforma”

Pierwsza część jest chyba najbardziej uniwersalna i dotyczy efektu „WOW” w przypadku promowania swojego produktu, marki czy bloga. Ważną nauką, którą przekazuje jest to, że dobra platforma i social media promują dobre produkty, ale jeszcze szybciej doprowadzają do upadku te słabe.

Druga część skupia się na przygotowaniach do startu Twojej platformy (np. bloga). Przyznam szczerze, że gdybym zabrała się za tą lekturę zanim ruszyłam, zeszło by mi się jeszcze trochę… To akurat minus tej pozycji, choć sam autor też przywołuje nas do porządku:

„Cel jest po prostu marzeniem ze zdefiniowanym terminem realizacji

~Michael Hyatt

Tą częścią autor dał mi mocno do myślenia pod kątem „opakowania” mojego bloga. Czeka mnie dużo pracy w zakresie wyglądu platformy czy też spójności wizerunku w sieci. Część zmian już wprowadziłam w przeciągu zeszłego miesiąca. Robię też ostatnie poprawki w zakresie kilku stron na blogu 😉

Najciekawsza jak dla mnie jest część trzecia. Autor przestawia szablony (np. wpisów, stron), typowe błędy popełniane przez blogerów, narzędzia, które możesz wykorzystać u siebie oraz konkretne porady.

„Musisz dbać o aktualność informacji zamieszczanych na stronie „O mnie”. Ja aktualizuję swoją co trzy miesiące lub nawet częściej. To najważniejsza wizytówka, więc cokolwiek robisz, rób to dobrze.”

~Michael Hyatt

Strona „About” u autora.

No cóż, moja jest zdecydowanie do poprawki 😛 A Wasze?

Część czwarta dotyczy tematu promowania marki w sieci. Autor przedstawia m.in. sposoby na generowanie większego ruchu. Dużo miejsca poświęca także roli Twittera – na polskim rynku może to być kwestia sporna (choć prywatnie jestem fanką tego narzędzia 😉 ). Jeśli temat Cię interesuje, podstawowe wprowadzenie znajdziesz w artykule: „The begginner’s guide to Twitter”.

Część piąta to zaangażowanie Twojej społeczności. Zawiera informacje nt. monitorowania marki w sieci oraz wchodzenia w interakcje ze społecznością. Dość istotna zasada:

„Jeśli chcesz zbudować platformę mediów społecznościowych – gdzie ludzie będą Cię słuchać – musisz być tym, kto daje, a nie tym, kto bierze.”

~Michael Hyatt

Autor radzi stosować zasadę 20-do-1. O co w niej chodzi? 20 razy zrób coś dla kogoś, dokonaj wpłaty, na każdy raz, gdy o coś prosisz.

Podobną regułę wyczytałam ostatnio w recenzji książki Gary’ego Vaynerchuk’a u Copyblogerki, więc coś musi w tym być 😉

Książka jest bardzo konkretnym przewodnikiem. Nie tyle odkrywczym, ile uporządkowanym. Przedstawia porady, na które trafiałam w wielu innych miejscach. Tyle, że porządkuję tą wiedzę, zbiera w jedną całość i uzasadnia.

Ogólnie ilość notatek i zakreśleń, jakie porobiłam w tej książce przyprawia mnie o zawrót głowy 😛 Mam nadzieję jeszcze często do niej wracać. Jak to ja, wnioski z lektury przekułam już w listę kroków i zamierzam je sukcesywnie wprowadzać na blogu. A jest tego dużo 😛 Wnioskami i efektami podzielę się z Wami w kolejnych wpisach.

Dodatek

Jeśli zastanawiasz się, czy książka jest dla Ciebie, czy autor rzeczywiście jest w stanie Ci pomóc zajrzyj na jego bloga, a dokładniej do sekcji „Start here”. Znajdziesz tam Jego najpopularniejsze wpisy, m.in. w temacie budowania platformy. Jak tekst zatytułowany „How to blog if you don’t have time”.

„Nobody has more time than anyone else. We just have different commitments and demands on the time we have.”

~Michael Hyatt

Nie byłabym sobą gdybym nie wspomniała małej ciekawostki. Autor książki, Michael Hyatt również używa i poleca aplikację Nozbe do zarządzania zadaniami 😉 Popieram, osobiście z niej korzystam, a artykuły Nozbe oraz Nozbe- case study, tricks & tips to dwa najpopularniejsze tematy na tym blogu.

Trzecia recenzja w ramach mojego osobistego wyzwania książkowego.

Zachęciłam Was do sięgnięcia po tą lekturę? A może już ją znacie i chcielibyście podzielić się refleksjami na jej temat?